Gerinctorna

“Az ember annyi idős, mint amilyen idős a gerince.” J.H. Pilates

Kalória égetés
Akár 200 kcal
Időtartam
50 perc
Nehézségi szint
Könnyű
Helyszín
C
Ny
P
Corvin, Nyugati, Pécs
Óratípus
Body&Mind órák

Testtartásunkkal sok információt közvetítünk. Gerincünk állása árulkodik lelkünk pillanatnyi és alkati állapotáról, valamint arról, hogy mennyire tartjuk karban testünk tartóoszlopát és a törzs izomzatát, mozgékonyságát.

Az ülő életmód és a hosszantartó inaktivitás következtében nyakfájdalmak, hátfájás, derékfájás, izomgyengeség, görnyedt tartás, elbillentett medencehelyzet, merevség, beszűkült mozgástartomány alakulhat ki.

Természetesen a legbölcsebb a megelőzése mindezeknek, de a már kialakult diszharmonikus állapotokon is sokat javíthat a rendszeres Gerinctorna.

A gerincünk feladata kettős: tartja a testet és védelmet nyújt a gerincvelő számára.

A Gerinctorna órán

  • azon dolgozunk, hogy gerincünk nyaki, háti, ágyéki szakasza egészségesen működjön,
  • törzsizomzatunk erős legyen és kiváló közérzetet biztosítson,
  • újra tanuljuk és napi jó szokásunkká tesszük a helyes testtartást ,
  • igyekszünk elfelejteni a régi, helytelen, egészségtelen tartást,
  • tudatosítjuk a törzs mélyrétegű és felületes izmait, amik részt vesznek a tartásban
  • mobilizálunk, erősítünk, nyújtunk -  ez az óra három kulcsszava,
  • a gyakorlatok lazítják, átmozgatják a gerincet, csigolyákat, váll ízületeket.
  • megnyújtjuk a fáradt, merev, megrövidült izmokat,
  • megőrizzük gerincünk egészségét, rugalmasságát,
  • megelőzzük a fájdalmak kialakulását.


A Gerinctorna óra kiegészítheti a már megszokott heti edzésprogramot, vagy önállóan is alkalmas arra, hogy a résztvevők alaposan átmozgassák, megnyújtsák a gerinc mentén fekvő izmokat, javítsák testünk tartóoszlopának rugalmasságát, egészségét.

Bemutató videó

Órák a mai napon

Vasárnap
18:00
Ny
Riskó Zsolt
Gerinctorna

Teljes órarend